Skip to content

【修辭】排比 層遞 頂真 修辭大對決!

最新文章
BAFS DSE
【懶人包】BAFS DSE 成本會計&財務會計必學必考公式
不少有修讀 BAFS 的同學都抱怨,BAFS 這一科的骨牌效應很重,公式又多又亂又難記。小編曾經都有修讀BAFS,深深明白到記住所有的公式和概念會覺得有一些挑戰。 所以小編將會集齊BAFS...
中國文學dse
【中國文學dse】28篇範文如何溫?披露賞析和創作高分秘技
不論你是喜歡中文而修讀中國文學科,還是被學校逼修讀,只要你需要考中國文學dse,你便需要看這一篇文章,幫你重啓文學科的希望!很多同學剛修讀中國文學一聽到dse需要背誦28篇指定篇章,再想到加上中文科的12篇範文(按篇數來說是15篇),共需背誦最少40篇的範文,他們便害怕了。不論任何科目都有一些考試策略,即使是中國文學科也有!這篇文章再全面教你如何溫習中國文學科的範文,並公開一些中國文學dse 5** 學生賞析及創作的高分秘訣。 目錄 中國文學28篇指定篇章是甚麼?...
大學面試
【大學面試】自我介紹全攻略 | 附上懶人面試check list | 應屆考生面試前必看!【懶人包】
大學面試 自我介紹 全攻略 辛苦考完DSE後,應屆考生們就要開始面對不同的大學面試。 應該如何自我介紹才能凸顯自己,增加自己被取錄的機會?...

排比 層遞 頂真

排比 同層遞有咩分別?層遞同頂真又有咩唔同?分唔清楚呢三個修辭有咩分別、應該幾時用?今日學博小編同你將 排比 、層遞、頂真 三個修辭逐一剖析!快啲嚟學好呢三種修辭,DSE試場再見到佢哋就唔駛再怕啦!

排比

排比係種幾常用嘅修辭技巧,佢指嘅係將三個或以上結構相同或相似、語氣一致、意思相關嘅句子排列一齊。

佢嘅作用係用嚟加強語氣,加強表達效果,同埋增強表達嘅氣勢。排比嘅種類有兩種,分別係單句排比、同複句排比;亦都有講法認為可以分為三大類,分別係短語排比、句子排比同段落排比。不過我哋嚟緊將會集中講解單句排比同複句排比。


單句排比

將三個或以上結構相同或相似、語氣一致、意思相關嘅單一句子排列埋一齊。以「智者不惑,仁者不憂,勇者不懼」為例,就係將「智者不惑」、「仁者不憂」、「勇者不懼」呢啲單個嘅那一句子排列喺一齊,組成單句排比 。


複句排比

將三個或以上結構相同或相似、語氣一致、意思相關嘅複句排列埋一齊。以「爺孃聞女來,出郭相扶將。阿姊聞妹來,當戶理紅妝。小弟聞姊來,磨刀霍霍向豬羊」為例,就係將「爺孃聞女來,出郭相扶將」、「阿姊聞妹來,當戶理紅妝」、「小弟聞姊來,磨刀霍霍向豬羊」呢三個複句排列喺一齊。

層遞

層遞係指按照事物嘅性質,例如大小、長短、深淺、遠近、輕重等,進行層層遞升或者層層遞降嘅描寫。

佢嘅作用係去表達嘅內容逐步加深,令文章嘅表達更加流暢同有氣勢、更加一氣呵成,除咗加深情感表達,仲可以增加語言嘅感染力。


例子

以「古之欲明明德於天下者,先治其國;欲治其國者,先齊其家;欲齊其家者,先修其身;欲修其身者,先正其心;欲正其心者,先誠其意;欲誠其意者,先致其知」為例子,從國家、家庭、自己、個人內心、意念、知識,由大到小,層層遞降進行描述。

頂真

頂真,亦都可以叫頂針,係將上句嘅結尾用詞或者用字,用嚟做下句嘅開頭,即係「ABC,CDE」咁樣嘅格式。

佢嘅作用係令到句子嘅結構整齊,變得更緊湊、語氣貫通、同凸顯句子之間嘅聯繫性。


例子

以「歸來見天子,天子坐明堂」為例,前句嘅「天子」就做咗下句嘅開頭。以「軍書十二卷,卷卷有爺名」為例,前句嘅「卷」就做咗下句嘅開頭。

想知道其他修辭手法嘅用法同例子?睇埋我哋呢篇啦!

https://learnsmart.edu.hk/%e4%bf%ae%e8%be%ad-%e6%89%8b%e6%b3%95/

分別

排比&層遞

排比同層遞最直觀嘅差別就係,排比最低要求係三句;層遞就只係兩句。而且層遞比起排比嚟講更加有系統性,結構亦都更加完整,因為句子同事物間可以比較,而且有遞增遞減嘅順序。

以「天時不如地利,地利不如人和」同「竹林中,有人嬉戲,有人歇息,有人觀景。」呢兩個句子為例,喺前者入面更加顯而易見嘅係,天時地利人同和三者之間嘅重要性係有所不同嘅,地利比天時重要,人和又比地利更重要,後者入面就唔可以排列嬉戲、歇息、觀景何者較重要。

最後,呢兩個一個有趣嘅地方係,如果句子間同時符合排比同層遞嘅條件,咁嗰句就會被視為層遞。


層遞&頂真

層遞同頂真睇落可能冇乜分別,但係其實都有分別。層遞強調嘅係事物性質上嘅遞升或者遞降,而頂真就只係注重前句嘅結尾詞同後句嘅起首詞。前者係強調詞語之間嘅程度上嘅遞進或者遞減,而後者就注重前後兩句嘅緊湊度。

如果大家有什麼補習問題,如私人補習、網上補習好唔好,歡迎你可以隨時再跟我多交流一下,可以Follow 「學博教育中心 Learn Smart Education」 Facebook pageIG得到更多補習課程資訊,亦都可以上我們的補習網頁了解更多!

如想了解各科DSE更深入的知識,歡迎瀏覽各科目導師的個人網站:

中文科:Issac Lo 經致中文
英文科:Learn Smart English Team
數學科:GJ Mathematics

更多線上課程:Upgrade HK

立即訂閱最新DSE應試攻略